Hoe word je een schoonheidsspecialiste.

Schoonheidsspecialist Breda

 

Als je van huidverzorging houdt, kan het heel moeilijk zijn om schoonheidsspecialist te worden.

Sommige dagen voel je je echt moe als je op reis bent of ver van je woonplaats. Dan voel je dat je er beter uit zou zien als je wat vaker make-up op kon doen. Maar omdat je dat niet kunt, is je eerste reactie om ziek te worden. En wat gebeurt er als je moe bent?

Je zoekt ander werk om te doen, dat veel handwerk vereist. Maar er zijn bepaalde taken die u zelf kunt doen. Bij het schoonmaken van het huis bijvoorbeeld, kunt u gemakkelijk uw tranen van uw gezicht afvegen met een doekje, zonder dat uw make-up wordt verstoord. Dit gebeurt eigenlijk als een lichte spoeling, zonder dat u zich ergens aan stoort. Waarna u verder gaat met uw werk.

Mijn ervaring is dat schoonheidsspecialisten die als zelfstandige werken of een ander schema hebben, niet goed kunnen functioneren als ze onder extra stress staan. Het is voor hen gewoon gemakkelijker om al hun spullen te pakken en te vertrekken. Op die manier kunnen ze in hun eigen tempo gaan werken, al naar gelang hun behoeften.

Maar als u als therapeut, als genezer, ook werkt voor degenen die onder de hoede van een therapeut staan, kunt u ook merken dat er plotseling andere taken van uw cliënten worden verlangd die u noodzaken om die te gaan doen!

Dit gewijzigde schema zal u ook verlossen van de plotse vraag naar werk van uw klanten die u voordien tegelijkertijd met een van deze of gene taken zou hebben moeten doen!

In verband hiermee kunt u ook genieten van de extra mogelijkheid om de “tegen-therapie” te doen – waarbij u uw cliënten helpt om op een gezondere manier met hun problemen om te gaan.

Dwing je cliënten om hun zit recht te houden, hun benen rechtop te houden en hun schouders naar achteren. Als je “propt” in je lessen uit levenservaring! Je zult zien hoe dit de cliënten indirect ten goede zal komen, omdat het je in staat zal stellen hen te helpen hun betere zelf en brein te gebruiken terwijl je in de bemiddelingssessie bent.

U kunt de veranderingen die u hebt doorgevoerd, wijzigen of permanent maken. Of u kunt tijdelijke aanpassingen maken. De keuze die u maakt voor permanent hangt af van de taak die u moet volbrengen.

Als het uw taak is cliënten te helpen een gezondere levensstijl te hebben, zult u hen versterken en hun gezondheid laten behouden. Als het uw taak is om hen te helpen een extra dimensie aan hun bestaande leven toe te voegen, kunt u misschien hun waanzinnige aantrekkingskracht op hun lichaamsbeweging, sportvaardigheden, dans, hardlopen aanvullen.

Bovendien, als u een leven leidt dat onder stress staat, moet u uw best doen om situaties te scheppen die vreugde, plezier en geluk scheppen. Als u in staat bent dit te bereiken, zal dit bijdragen aan een stabiele en gezonde leefomgeving.

Als u handenarbeid moet verrichten, kunt u misschien wat extra besparen door uw voeten te gebruiken in plaats van uw rug. Uw voeten zouden u op lange termijn meer kosten, vergelijk dit met het werken op uw rug, dat u het dubbele kan kosten van het bedrag dat u met deze activiteit realiseert.

Als u overweegt zich aan te sluiten bij een sportschool, zorg er dan voor dat u niet als lid, maar als gast lid wordt. Heb niet het gevoel dat u uw vrijheid moet opgeven alleen maar omdat u uzelf ongemak bezorgt door “afspraken te maken” in een sportschool. U moet nog steeds uw eigen groepen hebben en u moet daarin “trainen”.

Denk eraan – een persoon (die oefeningen doet) moet altijd zijn lichamelijke en geestelijke gezondheid behouden. Dit kan betekenen dat u af en toe moet pauzeren, maar u mag de stress niet op u laten inwerken. Om de geestelijke gezondheid te handhaven, moet u het gebruik van drugs vermijden – of u nu rookt of cafeïne gebruikt.

Het is aan te bevelen om lichamelijke activiteiten uit te voeren waarbij meerdere gewrichten worden gebruikt – zoals groepsoefeningen, joggen, wandelen, lenigheid. U denkt misschien dat u door al deze activiteiten een burn-out krijgt, maar – dat is slechts het effect van uw denken. Wanneer u merkt dat u moe wordt, haast u dan niet. Kom tot een toestand van ontspanning. Vraag uzelf af: “Heb ik een dutje nodig?” Als u uzelf met “nee” beantwoordt, kunt u stoppen. Gun uzelf een kleine koffiepauze. Als u dan op adem bent gekomen, kunt u naar de sportschool gaan of een wandelingetje maken.

Onthoud wat gezond is en probeer zoveel mogelijk fruit en groenten in uw dagelijkse maaltijd op te nemen. Misschien wilt u ook meer eiwitten in uw dagelijkse voeding opnemen. Noten zoals amandelen, abrikozen en walnoten kunnen heel nuttig zijn. Ingeblikte zalm en sardines bevatten veel eiwitten, dus u kunt overwegen om zalm zonder vel te nemen. Lijnzaadolie is ook een prima bron van gezonde vetten.

Lees meer:

Visagie breda

Pedicure etten-leur

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.